Apple Music ajunge pe locul doi în streaming-ul de muzică

Spotify ocupă, încă, primul loc în topul serviciilor de streaming de muzică din lume, însă Apple Music a crescut rapid, devenind unul dintre cele mai populare astfel de servicii. Astfel, conform unui nou raport pus la dispoziție de Counterpoint Research, Apple Music este acum al doilea cel mai popular serviciu de streaming de muzică, fiind depășit doar de către Spotify.

Piața streaming-ului de muzică a crescut cu un procent de 32% in 2019, ajungând la un total de 358 milioane abonați. Conform raportului, creșterea s-a datorat unui interes din ce în ce mai mare pentru podcast-uri, competiției prețurilor pe piețele în expansiune și pachetelor promoționale oferite de către operatori.

Spotify rămâne lider de piață cu 31% din totalul încasărilor din această industrie și 35% din totalul abonamentelor plătite, dar Apple Music vine puternic din urma cu 24% din totalul încasărilor și 19% din totalul abonamentelor plătite. Compania s-a focusat puternic pe creșterea serviciilor sale și, datorită acestui fapt, a reușit să mărească numărului abonaților săi cu 36% în ultimul an.

Analistul Abhilash Kumar este de părere că, deși Spotify a reușit să se mențină pe primul loc prin promoții și conținut exclusiv, Apple câștigă rapid teren datorită playlist-urilor personalizate și funcțiilor noi în aplicație:

Spotify a reușit să se mențină pe primul loc cu ajutorul unor activități promoționale cum ar fi Spotify Premium gratuit timp de trei luni, reduceri de prețuri, campanii personalizate precum Spotify și accentului pus pe conținutul exclusiv. Dar giganti tehnologici precum Amazon, Apple, Google au început să-și concentreze eforturile pe streaming-ul de muzică și au suficiente fonduri la dispoziție pentru a face o concurență acerbă lui Spotify. Apple Music aduce îmbunătățiri aplicației, precum introducerea modului de noapte, playlist-uri specifice pentru anumite grupuri-țintă etc. În mod similar, Amazon a încercat muzica lossless și și-a creat propria nișă unde concurează cu Tindal.

În ciuda pandemiei, analiștii se așteaptă ca industria streaming-unui de muzică să crească cu cel puțin 25% în 2020 și să ajungă la un total de cel puțin 450 milioane abonați la sfârșitul acestui an.

Ultima dată Apple a dezvăluit date despre numărul de abonați ai Apple Music în iunie 2019 când a anunțat că serviciul a ajuns la un număr de 60 de milioane de abonați cu plată. Probabil acest număr este mult mai mare în prezent, însă Apple nu a împărtășit încă noi date oficiale privitoare la numărul de abonați în 2020.

* Photo by bruce mars on Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *